Darmowa dostawa od 140 PLN

Regulaminy

Regulamin Konta

w sklepie Migułka

SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje

§ 2 Kontakt z Usługodawcą

§ 3 Wymogi techniczne

§ 4 Konto

§ 5 Reklamacje

§ 6 Prawo odstąpienia od umowy

§ 7 Dane osobowe

§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Koncie

§ 9 Postanowienia końcowe

§ 1 DEFINICJE

Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dzięki której Usługobiorca może skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.

Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta (lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.

Regulamin - niniejszy regulamin Konta.

Sklep – sklep internetowy Migułka prowadzony przez Usługodawcę pod adresem migulka.pl

Usługobiorca - każdy podmiot, który zawarł umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.

Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.

Usługodawca - PAWEŁ STANISŁAW ZGUDA, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Paweł Zguda, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5512420736, nr REGON 366586730, ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec.

Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec
  2. Adres e-mail: migulka.shop@gmail.com
  3. Telefon: 502333352
  4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Usługobiorca.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:

  1. aktywne konto e-mail,
  2. urządzenie z dostępem do Internetu,
  3. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.

§ 4 KONTO

  1. Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Usługobiorcy.
  2. Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Usługobiorcę w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Usługobiorcy.
  3. W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
  4. W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą umowa o prowadzenie Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
  5. Usługodawca rozpoczyna świadczenie usługi prowadzenia Konta na zasadach określonych w Regulaminie niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie Konta.
  6. Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
  7. Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta. W celu usunięcia Konta przez Usługodawcę należy wysłać swoją rezygnację z Konta na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta.

§ 5 REKLAMACJE

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących Konta na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
  2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI

3. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.

4. W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę umowy o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.

5. Jeżeli Usługodawca nie dostarczył usługi cyfrowej, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do jej dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługodawcę i Usługobiorcę uprzywilejowanego terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta.

6. Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez wzywania do dostarczenia usługi cyfrowej, jeżeli:

a) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy usługi cyfrowej lub

b) Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy o prowadzenie Konta wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył jej w tym terminie.

7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową o prowadzenie Konta usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą umową usługa miała być dostarczana.

8. Jeśli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać jej doprowadzenia do zgodności z tą umową.

9. W przypadku braku zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta Usługobiorca uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.

10. Dodatkowo, jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy, gdy:

a) doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;

b) Usługodawca nie doprowadził usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z tą umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest wykorzystywana;

c) brak zgodności usługi cyfrowej z Umową o prowadzenie Konta występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z tą umową;

d) brak zgodności usługi cyfrowej z Umową o prowadzenie Konta jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy o prowadzenie Konta bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia usługi cyfrowej do zgodności z umową);

e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.

III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

11. Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów.

Konsument może skorzystać m.in. z pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/

Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

– mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa

– pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa

12. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

13. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.

14. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą umowy o prowadzenie Konta, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy o prowadzenie Konta wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej umowy.
  3. Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  4. Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Usługobiorca uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

§ 7 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zawarciem umowy o prowadzenie Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o prowadzenie Konta lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy o prowadzenie Konta i świadczenia usług nią objętych. Niepodanie danych oznacza, że umowa o prowadzenie Konta nie będzie mogła być zawarta, Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usług nią objętych.
  4. Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
    a) przestanie obowiązywać umowa o prowadzenie Konta;
    b) ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
    c) zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
    – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
  5. Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
    a) dostępu do swoich danych osobowych,
    b) ich sprostowania,
    c) usunięcia,
    d) ograniczenia przetwarzania,
    e) przeniesienia danych do innego administratora,
    a także prawo:
    f) wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec 

    przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego

    na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).

    W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.

    W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca

    może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. 

    § 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB KONCIE

    1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
      a) zmianą funkcjonalności Konta, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
      b) zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację umowy o prowadzenie Konta przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
      c) zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy.
    2. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
    3. W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
    4. W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
    5. Usługodawca może dokonać zmiany Konta, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z umową o prowadzenie Konta, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Konta. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
    6. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 5, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Konta lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy uprzywilejowanego, z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.

    § 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
    2. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest w języku polskim.
    3. Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
    4. Wybór prawa polskiego dla umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
    5. W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego z umową o prowadzenie Konta, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
    6. Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w związku z umową o prowadzenie Konta w stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
    7. W zakresie korzystania ze strony internetowej Sklepu i dostępnych na niej funkcji, zastosowanie ma Regulamin strony internetowej, dostępny w Sklepie.

    Załącznik nr 1 do Regulaminu

    WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

    Paweł Zguda

    ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec

    adres e-mail: migulka.shop@gmail.com

    – Ja/My() …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi() / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci():

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    – Data zawarcia umowy(*)

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    – Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    – Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………

    Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)

    (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

    Data ……………………………………..

    (*) Niepotrzebne skreślić.

    Regulamin sklepu internetowego Migułka

    określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy,

    Sklepie oraz o prawach Konsumenta

    SPIS TREŚCI

    § 1 Definicje

    § 2 Kontakt ze Sprzedawcą

    § 3 Wymogi techniczne

    § 4 Zakupy w Sklepie

    § 5 Płatności

    § 6 Realizacja zamówienia

    § 7 Prawo odstąpienia od umowy

    § 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

    § 9 Reklamacje

    § 10 Dane osobowe

    § 11 Zastrzeżenia

    Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

    § 1 DEFINICJE

    Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

    Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do

    dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

    Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta,

    dzięki której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.

    Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.

    Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.

    Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze

    Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale

    nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.

    Regulamin – niniejszy regulamin.

    Sklep – sklep internetowy Migułka prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem migulka.pl.

    Sprzedawca – PAWEŁ STANISŁAW ZGUDA, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Paweł

    Zguda, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra

    właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

    NIP 5512420736, nr REGON 366586730, ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec.

    Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    Adres pocztowy: ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec

    Adres e-mail: migulka.shop@gmail.com

    Telefon: 502333352

    Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): Ul. Borowiec 26D, Zaborze 32-600

    Adres do wysłania reklamowanego towaru: Ul. Borowiec 26D, Zaborze 32-600

    Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z

    podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług

    korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej

    transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy

    przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta

    Kupujący.

    § 3 WYMOGI TECHNICZNE

    1.

    2.

    Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:

    urządzenie z dostępem do Internetu

    przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

    Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-

    mail.

    § 4 ZAKUPY W SKLEPIE

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.

    Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za

    produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.

    Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.

    Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród

    dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.

    Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez

    Kupującego.

    Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

    Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji

    poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

    § 5 PŁATNOŚCI

    1.

    W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:

    a.

    zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;

    b.

    za pomocą karty płatniczej:

    Visa

    Visa Electron

    MasterCard

    MasterCard Electronic

    Maestro

    c.

    za pośrednictwem platformy płatniczej:

    Autopay2.

    3.

    4.

    PayU

    Przelewy24

    d.

    za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;

    e.

    kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.

    W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Autopay, podmiotem świadczącym

    obsługę płatności online jest Autopay S.A.

    W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni

    roboczych od złożenia zamówienia.

    Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.

    Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

    § 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.

    W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji

    zamówienia po jego opłaceniu.

    W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji,

    zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.

    Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:

    a.

    za pośrednictwem firmy kurierskiej na wskazany przez Kupującego adres;

    b.

    za pośrednictwem Poczty Polskiej;

    c.

    d.

    do automatu paczkowego;

    do punktu odbioru;

    e.

    do paczkomatów InPost.

    Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.

    W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we

    wskazanym terminie realizacji zamówienia.

    § 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu,

    z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

    Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

    a.

    w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż

    przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;

    b.

    w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w

    którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w

    posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia

    własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.

    Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować

    Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w

    drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

    Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na

    końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację

    dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu doodstąpienia od umowy.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

    11.

    12.

    13.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu

    wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych

    kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż

    najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku

    nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego

    uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

    Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez

    Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się

    na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z

    tym zwrotem.

    Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może

    wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego

    odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Ul. Borowiec 26D, Zaborze 32-600 niezwłocznie, a w każdym

    razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o

    odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar

    przed upływem terminu 14 dni.

    Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

    Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z

    niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

    Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący

    uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej

    wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie

    towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

    W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego

    uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty

    płatniczej.

    § 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1.

    Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w

    odniesieniu do umowy:

    a.

    w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji

    Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    b.

    w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin

    przydatności do użycia;

    c.

    w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po

    otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

    jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    d.

    w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,

    zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    e.

    w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe

    dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    f.o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;g.

    w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie

    sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    § 9 REKLAMACJE

    I POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1.

    2.

    3.

    4.

    Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z

    umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy

    Ustawy o prawach konsumenta.

    Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub

    elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

    Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w

    Sklepie.

    Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

    II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

    A.

    Towary

    1.

    W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z

    uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.

    2.

    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego

    dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia,

    określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest

    dłuższy.

    3.

    Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową,

    Kupujący uprzywilejowany może żądać:

    a.

    wymiany towaru,

    b.

    naprawy towaru.

    4.

    Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:

    a.

    obniżeniu ceny,

    b.

    odstąpieniu od umowy

    w sytuacji, gdy:

    Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy

    o prawach konsumenta;

    Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o

    prawach konsumenta;

    brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić

    towar do zgodności z umową;

    brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od

    umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach

    konsumenta;

    z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do

    zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego

    uprzywilejowanego.

    5.

    W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien

    udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swójB.

    6.

    7.

    8.

    koszt.

    Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest

    nieistotny.

    W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący

    uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres Ul. Borowiec 26D,

    Zaborze 32-600. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż

    w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

    Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa

    obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia

    Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.

    Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1.

    Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania

    reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na

    stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów.

    Konsument może skorzystać m.in. z pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z

    Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i

    pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów

    Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego

    państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/

    2.

    3.

    4.

    Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

    mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do

    którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.

    Wykaz inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa

    pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy

    Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie

    sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów

    dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa

    Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do

    skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

    Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest

    dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.

    Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika

    konsumentów.

    III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

    1.

    Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności Sprzedawcy wobec

    Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z reklamacją, stosuje się postanowienie § 11

    ust. 7.

    § 10 DANE OSOBOWE

    1.

    Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest

    Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w

    tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują2.

    się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym

    rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

    Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z

    zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku

    jest:

    umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    RODO),

    ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny, związany w szczególności z rachunkowością oraz

    bezpieczeństwem produktów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz

    prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia,

    dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy.

    Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.

    Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:

    a.

    przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;

    b.

    na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych

    Kupującego;

    c.

    ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową

    zawartą przez Sklep;

    d.

    zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy

    podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

    – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.

    Kupującemu przysługuje prawo żądania:

    a.

    dostępu do swoich danych osobowych,

    b.

    ich sprostowania,

    c.

    d.

    usunięcia,

    ograniczenia przetwarzania,

    e.

    przeniesienia danych do innego administratora

    a także prawo:

    f.

    wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze

    szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na

    art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).

    W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu

    danych z § 2 Regulaminu.

    W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć

    skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony

    Danych Osobowych.

    § 11 ZASTRZEŻENIA

    1.

    2.

    3.

    4.

    Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

    Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji

    Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

    Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z

    zastrzeżeniem ust. 4.

    Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie

    ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów5.

    6.

    7.

    8.

    prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa.

    Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę

    szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.

    Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.

    W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z

    umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

    Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym

    uprzywilejowanym, z tytułu umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu - w granicach dopuszczonych przez

    prawo - jest wyłączona.

    W zakresie korzystania ze strony internetowej Sklepu i dostępnych na niej funkcji, zastosowanie ma regulamin strony internetowej dostępny w sklepie. 

    Załącznik nr 1 do Regulaminu

    Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca

    uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:

    WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

    Paweł Zguda

    ul. Beskidzka 160, 32-600 Grojec

    adres e-mail: migulka.shop@gmail.com

    - Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym

    odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) / o świadczenie następującej usługi(*):

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    - Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

    ..............................................................................................................................................................................

    - Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

    ..............................................................................................................................................................................

    - Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

    ..............................................................................................................................................................................

    ..............................................................................................................................................................................

    .............................................................................................

    Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)

    (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

    Data ............................................

    (*) Niepotrzebne skreślić